Rob Reinerink @ Ajou University

International

Hallo mensen,

Hier weer een verhaal van mijn belevenissen in Korea. Het gaat nog steeds super goed en de laatste weken heb ik weer de nodige dingen meegemaakt. Ik vind al jullie reacties erg leuk, ook al reageer ik er niet direct op! Blijf ze sturen :D

Donderdag 5 november was het International day op de Ajou university. Dit houdt in dat elk land een eigen tentje krijgt en daarin moet je wat van je land laten zien. Verder wordt ook verwacht dat je voedsel maakt wat je in je eigen land eet. Er hadden zich ongeveer 50 landen opgegeven. Vet veel dus. van Kazachstan tot Ethiopie en van Amerika tot Rusland. Wij Nederlanders hadden er voor gekozen om Oliebollen te maken en te verkopen. Als traditioneel Nederlandse drank hebben we besloten Heineken te verkopen. Ik was fel tegenstander hier van en heb met alle macht die ik heb om dit te voorkomen, en Grolsch te verkopen. Helaas bleek de inkoop van Grolsch duurder dus ik moest mijn protest neer leggen. De prijs voor een oliebol was 1000 won (50 cent) en voor Heinerink 2000 (1 eurie). Voor de Duitsers was het natuurlijk duurder: 2000 voor een oliebol en 5000 voor een Heineken. Dit weerhield de Duitsers er gelukkig van om in de buurt van onze tent te komen, wat inhield dat het feest alleen maar groter werd :D Verder hadden we ook 2 fietsen gekregen van een Nederlandse stichting in Korea. Gezien het feit dat onze tent naast die van Turkije zat, moesten we toch wel extra op onze fietsen letten. Zo, nu heb ik alle vooroordelen wel gehad geloof ik :P De dag was zeer geslaagd en alle tentjes hadden heerlijk eten, vooral de Mexicaanse taco's waren goed te doen. 's Avonds waren er nog enkele optredens, met als hoogtepunt 2 Russen met een Russisch nummer. Het klonk alsof er een koe aan het sterven was. Heeeeel goed dus. Op het einde was er een grote touwtrek wedstrijd. 40 tegen 40. Het team waar ik in zat won na lang trekken, en de prijs waren 12 flessen bier van 1.6 liter. De perfecte motivatie voor de auteur van dit stukje dus. 's Avonds werd er nog een feest gebouwd in een bar, en daarna lekker naar bed.

Enkele dagen daarna ben ik naar het War museum geweest. Dit was super mooi. Het ging vooral over de oorlog tussen Noord en Zuid Korea in de jaren 50. Er stonden ik weet niet hoeveel oude tanks en vliegtuigen, heel interessant om te zien. Helaas lukte het me niet om een tank aan de praat te krijgen, anders had ik denk ik even een mooi ritje door Seoul gemaakt. In ieder geval, het was 1 van de eerste museums die ik echt leuk vond. De foto's komen on line.

De dag hierna hadden we een field trip met het vak Current Issues in Korean Society. Hiermee gingen we ook naar een museum waarmee mijn aantal op 2 in 2 dagen kwam. Toch iets te veel van het goede denk ik want het tweede museum vond ik niks aan. Gelukkig gingen we daarna naar de film. Inglourious Basterds is een hele goede film, al raad ik m niet aan voor kleine kinderen. 's Avonds had de professor een bar gehuurd die volgens mij aan de PC Hooftstraat van Seoul zat. Super deluxe auto's reden af en aan met als hoogtepunt een mooie Lambhorgini (ik weet niet hoe je Lambhorgini spelt :P ) Ook dit was een leuk feestje, met als hoogtepunt de karaoke show van de professor.

Afgelopen weekend stond in het teken van verjaardagen. Maar liefst 4 mensen waren jarig, dus bijna elke dag was er wel een feestje. Gelukkig heb ik niet elk feestje tot het einde mee gemaakt, anders was ik nu helemaal kapot gok ik. De school gaat ook nog steeds goed. De cijfers, of beter gezegd letters, zijn nog niet lager dan A, wat ongeveer een 9 is.

Nou dat was het dan wel weer. Het belangrijkste nieuws staat er wel weer. Ook al is het belangrijkste nieuws iets wat ik op mijn laptop live heb gezien, en dat is dat TWENTE MET 1-0 VAN AJAX HEEFT GEWONNNEN :D:D:D:D Toch wel het hoogtepunt van mijn reis tot nu toe. Oke dat gaat misschien iets te ver, maar toch heel mooi. Wout Brama is nu international en door al die internationale dagen hier word ik eigenlijk ook een beetje international, maar dan op een ander gebied.

Nou mensen, tot snel!!!

Groetjes Rob

Reacties

Reacties

Peter

Hey, je moet niet discrimineren he, dat doe ik ook niet: Voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfde....

Ma Annie

Ik heb in de P.C.Hooftstraat van Geesteren deze week een Ferrari gezien! Ze kunnen het hier dus ook wel....ha ha

Marjan Homrighausen

Laat ik maar niet zeggen wat ik in de P.C. Hooftstraat van Enschede heb gezien..........Leuk verhaal weer Rob en mooi dat je het zo naar je zin hebt. En ook nog goede cijfers wat wil je nog meer! Veel plezier nog en groeten van ons allemaal.

marian

Hey Rob, nog wat verkocht in je stand of heb je de rest zelf maar opgemaakt. Niet verkeerd ook Heineken is te drinken.
Super dat het zo goed gaat. Ga zo door en geniet er nog van!
Veel plezier en groetjes uit Langeveen.

Ook hier hebben we een P.C. Hooftstraat hoor! Bij Haas'n Joop. Kun je alles kopen!!!

christel lowik

Heyyy rob

hier was ik weer !!
Kijk toch elke keer weer eff of je weer wat leuks te vertellen hebt.
Grappig die oliebollen hahaha.
Ik wens je heel veel piet en sint plezier en tot snel maar weer .
liefs chris

Merel Offenberg

Hey Rob!!

Hoe gaat het daar? Ik kwam je moeder vandaag tegen. Ze vertelde me dat je in Zuid-Korea zit en dat je ook een eigen site hebt.
Ik dacht ik ga gelijk even kijken.
Wat gaaf dat je daar een aantal maanden aan de universiteit studeert!
haha en je hebt inderdaad lekker veel vooroordelen behandeld in je laatste verhaal ;)!
Zo te zien en te lezen, heb je het erg naar je zin! Super!

Veel plezier nog met studeren, het land bezichtigen en bier nuttigen :p!

Liefs Merel

Willem Meffert

Hallo Rob,

Ik heb wat videomateriaal voor jou gezien afgelopen week. Snik, snik, snik. Maar eh.... Meunig gefeliciteerd.
Syta en Willem Meffert

Eidhof

He Reinerink!
Mooie verhalen steeds! Kijk regelmatig op je site!
Ben blij dat je daar net zo'n leipe huisgenoten hebt als in Groningen! Heel veel plezier nog verder! ajoo..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!