Rob Reinerink @ Ajou University

Kamsahamdieda!!!

Hallo mensen,

Hier weer een verhaal van mij, Rob Jan Reinerink, in het verre oosten. Vooraf moet ik toch zeggen dat het toch wel handig is dat ik uit het oosten van Nederland kom, want ik kan daardoor zeer goed communiceren met de Zuid Koreanen, die uit het verrre oosten komen. Erg handig dus, die Twentse tongval!

Ik heb inmiddels al behoorlijk wat meegemaakt de laatste weken. Om te beginnen ben ik 2 weken geleden naar de zwaar bewaakte grensovergang tussen Noord en Zuid Korea geweest. Helaas heb ik geen voet in Noord Korea kunnen zetten, maar met verrekijkers waar je wat geld in moest gooien, kon je wel een dorp in Noord Korea zien. Hier zag ik toevallig de fascistische president Kim Jong-Il staan met een vlag met daarop: Welcome Rob Reinerink! Helaas werd ik toen wakker en bleek dat ik in de bus zat op de weg terug. Het was in ieder geval zeer interessant om te zien. We zijn ook nog door een tunnel gelopen/gekropen die Noord Korea ooit gebouwd had om Zuid Korea binnen te vallen. Zeer interessant om te zien allemaal. De tunnel ligt ongeveer 75 meter onder de grond. Inmiddels zijn er 4 tunnels gevonden in Zuid Korea, maar verwacht word dat er nog meer zijn. Later gingen we naar het treinstation tussen Noord en Zuid Korea, dat een aantal jaren geleden geopend is door President Bush. Hier was echt niemand te bekennen. Niemand die de trein nam naar Noord Korea, terwijl het schijnt dat het een heel romantisch, warm land is. Al met al was de DMZ tour, zoals de tour heet, een groot succes en ik had het zeker niet willen missen. Alleen jammer dat ik Kim Jong-Il de hand niet heb kunnen schudden.

De lessen op school gaan hier nog steeds goed. Heb inmiddels mijn eerste 2 opdrachten terug en had voor allebei een A, wat gelijk staat aan een 9 in Nederland. Net mijn eerste tentamen terug gekregen en daar had ik 80 punten van de 80 punten, waarschijnlijk een A+ dus. De toetsen waren erg makkelijk en daarbij komt mijn extreem bovengemiddelde intelligentieniveau (ahum ahum) ook erg van pas.

Afgelopen maandag heb ik hier mijn verjaardag gevierd, en het was een erg leuk feest. Ik had de hele dag les dus overdag werd ik al vaak gefeliciteerd. 's Avonds zijn we eerst met 15 mensen uit eten gegaan en daarna naar een bar. Uiteindelijk waren er tussen de 30 en 35 mensen aanwezig, van Afrika tot in Amerika, tot in de Himalaya. Om maar even een songtekst van K3 te quoten. Ik hoorde trouwens dat K3 een nieuw lid had, was de naam toevallig ook Annie? Dan zal het wel niet heel goed kunnen zingen. Nadat ik flink wat drankjes mans moest maken van mijn medestudenten besloot ik om rond 2 uur mijn bed op te zoeken. Het was een zeer geslaagd feestje. De woensdag ervoor had ik al cadeautjes ontvangen uit Nederland. Deze zijn heeeeel goed bevallen. Er zat ook een filmpje bij, dat ik ook op mijn site zal zetten.

Mijn roommates zijn nog altijd gezellig! Ze houden het lekker simpel hier, dit houdt in dat ze4 dingen doen: Leren, Slapen, naar school gaan en leren. Heb ik leren 2 keer gezegd? Dat komt omdat ze super veel leren! En ook hardop! Heel rustgevend dus als je zelf ook wilt leren. Gelukkig komt China qua educatie nog niet in de buurt bij Nederland, gezien de scores die mijn roommates haalden voor dezelfde toets als ik. Tel daarbij op dat ze ongeveer10 keer zo lang hebben geleerd en je kunt je conclusies trekken :P

Het uitgaan bevalt hier ook super goed. De Zuid Koreanen zijn altijd wel een beetje terughoudend tegenover de Grote Vriendelijke Nederlandse Reus, maar daar is deze jongen al aan gewend. Afgelopen weekend hadden we ook verjaardag van Fabian, een Duitse jongen, hiermee zijn we naar Seoul geweest en dat was ook zeker te doen. Het bier in de normale supermarkten wordt niet in kratten verkocht. Enkel in blikken en in flessen van 1.6 liter. Ja 1.6 liter flessen bier. Heel goed te drinken moet ik zeggen, helemaal als je ondertussen via internet live FC Twente in de laatste minuut van AZ ziet winnen. Toen dat gebeurde besloot ik maar even foto's te maken van hoe ik het beleefde.

Nou dat was het dan wel weer voor dit keer. De titel van dit artikel komt redelijk overeen met de titel van mijn eerste artikel in Korea. Toen was het nog Damdamdieda, nu is het Kamsahamdieda. Dit betekent Dankjewel. En daarmee wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle reacties op mijn verjaardag. Heel erg mooi allemaal!!!!

Nou tot de volgende keer allemaal!

Groetjes Rob

Reacties

Reacties

els bramer

lik heb echt genoten je bent echt wel een deugniet had ik niet van jou verwacht

christel

Heyy rob

Een beetje laat maar alsnog van harte met je verjaardag !
Mooi dat je je vermaakt daaro , en wat moet ik ontzettend lachen om je humor !!
Eergister even bij je pa en ma geweest voor een bakkie en ben vanaf nu echt je buuf !!
Heel veel plezier daar en geniet een beetje , leer vooral niet teveel want volgens mij als je niks doet haal je nog een 6 !
groetjes christel lowik

Els Bramer

van harte met je cijver 9 Geweldig ben heel trots op jouw Ik kan niet zo goed schrijven ;Nooit geleerd vroeger Maar ik hoop dat je het kunt lezen En nog heel veel plezier als je thuis komt Gaanwe samen met pa en ma een keer gezellig uit eten voor je verjaardag groetjes ook van harry

Els Bramer

Super verhaal doei

Rutger A

Jooow Rob,

Ik heb ook eindelijk je reisblog gevonden. Goed om te lezen dat je het daar in Korea nog steeds een beetje uit kunt houden. Dat kan natuurlijk ook haast niet anders met van die gave kamergenoten :p. Wanneer je terug bent moet je maar ff wat meer vertellen over je ervaringen. Dan vragen we: “Makju-juseo” en dan drinken we er een!

Doe kalm an

Liset @ ZK

KEMSEHEMNIEDEEEEEEEE ROB ;)

Louis

ha die Rob,

Waar komt ineens die Jan achter jou naam vandaan?
Fijn om te horen dat het bier daar goed is want ik maakte me daar toch wel wat zorgen over.Ben benieuwd hoe groot de flessen waren toen toen Twente van Ajax won?
Uiteraard ook namens ons nog gefeliciteerd met je verjardaag. We hebben er bij jouw thuis al een paar op gedronken en met je vader gezellig bijgepraat over ............. ach je raadt het wel.

Groeten van Anneke, Louis en de rest

Marian

Hey Rob,

Zo te zien hou je het daar goed vol!
Lekker veel bier, "soms" naar school en de voetbalwedstrijd is ook niet te missen!! Haha!
Geniet er nog mooi van en doe heanig an daarzo.

Groetjes uit Langven.

Els Bramer kleine peet tante van rob

Ik wol dai een keer verschrikelijk onwies doot dou wog ik nog steets op Ik hop dai verschikeluk v uel plezyr hept het twents geet mie nig goot of ma volgens mie begriep ie het goot De groetjes van els van Hantje

Els Bramer kleine peet tante van rob

Dag Rob ik hoop dat je ontzettend veel plezier hebt met je studiegenooittjes.Doe ze de groetjes van mij.De hartelijke groetjes van Harrij en Els.En tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!