Rob Reinerink @ Ajou University

Makju-juseo!!!

Hallo mensen!

Hier weer een verhaal van mij. Heb de laatste tijd niet hele bijzondere dingen gedaan, daarom ook geen verhalen op de site. Maar om jullie toch op de hoogte te houden zal ik nu gewoon even vertellen hoe het dagelijks leven er hier aan toe gaat.

De colleges op Ajou University zijn tot nu zeer te doen. Ik heb vaker het gevoel dat ik de juffrouw les moet geven dan andersom. Helaas staat zij met een diploma voor het bord, en ben ik nog hard bezig om dat te halen. De lessen zijn in een gebouw dat vlak bij onze Dormitory (Gebouw met onze kamers). Dit is mooi handig, want we kunnen eigenlijk uit bed het klaslokaal in rollen om daar vervolgens weer verder te slapen ;) Nee zo erg is het ook weer niet. Bij enkele vakken hebben we leuke projecten waar we in groepjes moeten werken. De juffrouw wil graag intercontinentale groepjes. Dit houdt in dat niet alle Nederlanders bij elkaar in mogen, maar dat er ook mensen uit Zuid Korea of een ander ver land in moeten zitten. Dit is op zich wel interessant, Koreanen doen over elke beslissing een half uur terwijl wij snel en effectief bezig willen zijn. Dit zorgt voor grappige dingen, als je aan ze vraagt: 'Wil jij bij ons in het groepje?' moeten ze er eerst een aantal nachtjes over slapen. Grappig dus!

Onze campus ligt in een gebiedje met best veel bos, maar als je eenmaal van de campus af bent, sta je gelijk midden in een hippe straat van Suwon, aan deze straat zitten heel veel restaurantjes met allerlei verschillende soorten eten. Ze zijn allemaal heel erg lekker. Mijn favo tentje zijn toch wel de restaurants waar je een soort barbecue in het midden hebt waar je zelf je vlees op klaar kunt maken, echt een aanrader om mee te beginnen in Nederland. En als je met een grote groep bent, betaal je omgerekend 2 euro en dan zit je helemaal vol :D Mooi toch?

Het uitgaan is hier ook zeker te doen. Een kan waar 3 Liter bier in kan kost bij de bar waar wij vaak heen gaan ongeveer 7 euro. Ook niet veel. Ik vond het wel aardig van de Koreanen om de bar naar Pa te noemen, hij heet namelijk JANbeers. Super dus!!!

Vervoer naar bijvoorbeeld de grote supermarkt gaat hier per taxi of bus. Kost allebei namelijk bijna niks. Een ritje met de taxi naar de HomePlus (supermarkt waar je alles kunt halen) kost gemiddeld zo'n 2000 won (1 euro)als je met z'n vieren in 1 taxi gaat, en dan ben je al gauw een kwartier onder weg.

Nou dat was alles zo'n beetje over het dagelijkse leven hier. Aankomend weekend gaan we met alle internationale studenten weg naar een plaatsje met allemaal leuke bezienswaardigheden. Ik zal jullie hier snel over berichten!

Mijn adres is hier trouwens:

Rob Reinerink

Room 5519, Hwahong Hall, Ajou University
San 5, Woncheon-Dong, Yeongtong-Gu, Suwon, 443-749
Republic of Korea

De naam van dit artikel is tot nu toe veruit de belangrijkste zin die ik hier heb geleerd. Makju-juseo betekent namelijk: 'BIER alstublieft!'. Waarschijnlijk zal ik die zin nog wel een paar keer nodig hebben in de tijd dat ik hier verblijf.

Tot snel!!

Reacties

Reacties

Peter

Kijk, dus ze doen daar ook aan gourmetten, oftewel pannetje?

Tom

nog andere zinnetjes geleerd, zoals spare-ribs alsjeblieft??

Fam, booyink

Hai Rob,

Gefeliciteerd met je verjaardag,
En heel veel plezier daar!!

Groetjes van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!